Szerző: andrelowoa | szeptember 15, 2010

Napi áhítat – 2010-09-15 – Zsolt 23,1-4

„Az Úr az én pásztorom, nem szukölködöm. Füves legelokön deleltet, csendes vizekhez terelget engem. Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az o nevéért. Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert te velem vagy: vesszod és botod megvigasztal engem.” Zsolt 23,1-4

Sok bajunkban, nehéz aggodalmainkban vigasztalást nyújt ez a szép zsoltár. Isten maga terelgeti az o népét. A körülvevo felszaporodott buntenger elégszer változtatta halál völgyévé gyönyöru világunkat. Minden eszköz a kezünkben van arra, hogy minden egyes ember boldog lehessen, de hit nélkül, erkölcs nélkül, Istennek hittel elfogadott irányítása nélkül minden visszájára fordul. Ebben a képtelen helyzetben én tudhatom azt, hogy nem érhet semmi veszedelem, míg Istenre bízom magam. O tart a kezében. O ment meg, ha veszedelem támad. O biztosítja jövendomet. O szereti utódaimat. Mitol félnék? „Csendes vizekhez terelget”, otthon van otthonomban. „Bent csend” – fogalmaz Reményik. És ha csapás ér, biztosan tudhatom, hogy vesszoje is javamra válik. Nem kerülhetem el népem hitetlensége miatt ránk töro nyomorúságokat, de engem, benne bízót, azokból is kiment, azokat is javamra fordítja. Botja csapásáról is ot ismerem fel: nem hagy megnyugodni a szennyben, kiver belole. Önzés volna ez? Nem! Így kell bizonyságot tennem szeretetérol, hogy mindenki meglássa és kövesse ot.

Jó Atyám, köszönöm, hogy ilyen vigasztalást társz elém. Többezer év óta szól ez az ének. Minden korban voltak nyomorúságok, de minden korban voltak boldog emberek, akik a nyomorúságban is öröméneket énekeltek, mert te hittel, bizakodással, belso békességgel, naponkénti örömökkel ajándékoztad meg oket és ok ezt hálás szívvel elfogadták. Add, hogy én is ezek közé tartozzam. Add, hogy minden reggel rád bízzam magam, s minden este adhassak hálát ajándékaidért. Add, hogy ezt az örökséget tudjam gyermekeimre hagyni, ezt tudjam tovább ajándékozni mindazoknak, akik között élek. Tégy engem örömüzeneted hirdetojévé mind szavaimban, mind életmódomban. Ámen.
(Varga László: Isten asztaláról)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Kategóriák

