Szerző: andrelowoa | október 1, 2010

Október 1.

Mindenható Istenünk, add nekünk az élet vizét, mert
szomjazzuk azt!
Aki szomjazik, jöjjön! Aki akarja, vegye az élet vizét
ingyen! (Jel 22,17)
Az élet vize. Mit jelent ez? Szomjazni. Inni az élet
vizéből. Hát, szomjazom én? Tudom egyáltalán, mit
jelent szomjazni?
A lelkem szomjazott már. Szomjazott emberi szavakra,
emberi gesztusokra. És sokszor történt meg, hogy
szinte ittam valakinek a szavait. S ha végre elért az
a szó, amire igazán vártam, ami után szomjaztam, s
amit éheztem, újraéledtem.
Szó az utcán, szó az újságban, a rádióban. Szó egy
barát szájából, szó az ellenség torkából. Szó a
szomszédtól, a munkahelyen, a templomban a szószékről.
Az éltető szó, az élet vize a szomjazónak. S ha nem
jön, nincs továbblépés. Ha nem hangzik el, amit
szomjaz a szív és szomjaz a fül, nincs élet. Ha nem
hangzik Jézus Krisztus szava a szószékről, nincs
holnap, nincs élet. Csak szikárság és szárazság. Én
rettenetesen szomjazom.
Halott az a folyó, melybe nem ömlik új víz, halott a
fa, mely nem nő többé. (Lu Chin-yün)
Mindenható mennyei Atyám! Olyan vagyok Igéd nélkül,
mint egy folyó, melyet nem táplál új víz. Elapadok, és
lassan elfogyok. De tőled és belőled fakad a forrás,
melytől életre kelek, s hömpölygő áradat lesz belőlem.
Te, bölcs vagy és előrelátó, ezért ne engedd, hogy
hömpölygésem romboljon. Legyen inkább másokat magával
ragadó, s csodálja mindenki a Forrást, melyből folyók
születettek. Ámen.

Vélemény, hozzászólás?

Kategóriák

