Szerző: andrelowoa | november 29, 2010

Napi áhítat – 2010-11-29 – Ézs 45,5-7

„Én vagyok az Úr, nincs más, nincs Isten rajtam kívül!… Én alkottam a világosságot, én teremtettem a sötétséget, én szerzek békességet, én teremtek bajt, én, az Úr, cselekszem mindezt.” Ézs 45,5-7

A monoteizmusnak, az egyistenhitnek ez legtisztább megfogalmazása. Nehéz a bunös, rossz lelkiismeretu embernek tudomásul venni, hogy közte és a mindenható Isten között nincs semmi és senki, akire támaszkodhat. Tudat alatt is félelmetes dolog szemtol-szembe állni az ítélo Istennel. Azért minden egyistenhívo vallásba betolakodik a közbeeso, közvetíto réteg. Pozitív irányban az orangyalok, a szentek, a hívokért imádkozó, buneiket meghallgató és megbocsátó papok, mind elhárítják ezt a félelmes szembenállást, elvesznek a felelosségbol, még az áldást is ok közvetítik. Negatív irányban ott van a Sátán, az ördögök, démonok világa, azokra át lehet hárítani, mentséget találni a bunökre, lélektani kibúvót a felelosség alól. Ezt a kibúvót hárítja el az idézett ige. Nincs senki más ebben az életben, akivel az ember szemben áll, csak Isten és a többi bunös ember. Az angyalok és az üdvözült emberek egy másik világhoz, a mennyhez tartoznak. Isten vállalja a felelosséget a jóért is, a rosszért is, nincs szükség és nincs lehetoség sem közvetítokre, sem ördögökre. Személyesen kell vállalnunk vele a közvetlen kapcsolatot. De a közvetlenségnek a félelmességét elvette, azt örvendetessé, áldottá tette Krisztus, mikor Isten fiaivá emelte a benne hívoket. Ez a tiszta keresztyén hit.

Jó Atyám, miért félnék én attól, hogy te minden pillanatban velem vagy? Mi szükségem volna bárki közbenjárására, ha te minden imádságomat meghallgatod, minden kérdésemet, aggodalmamat, nyomorúságomat rád bízhatom? Ha buneimet Krisztus veszi magára, o szerez nekem bocsánatot. Ha rendeltetésemet toled kapom, azért egyedül veled van elszámolásom. Ki szeretne engem jobban, mint te, aki egyszülött Fiadat adtad, hogy nekem örökéletet szerezzen. Hozzád vágyom, Atyám, itt a te szeretetedben kívánok élni, úgy várom, hogy ha letelik földi rendeltetésem, személyesen állhassak eléd a mennyben. Ámen.

(Varga László: Isten asztaláról)


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

