Szerző: andrelowoa | december 2, 2010

December 2.

Ments meg, Uram, félelmeimtől!

Az Úrhoz folyamodtam, és ő meghallgatott, megmentett
mindattól, amitől rettegtem. (Zsolt 34,5)

Kórházi ágyamon feküdtem. Nemcsak szívemben voltam
riadt, hanem minden riadalmat keltett bennem, ami
körülvett. Fehér csempék, repedezett fal, rozoga ágy
és matrac. Valahogy mindenből sugárzott: “Vigyázz!
Hozzá nem érj semmihez, mert elkapsz valami
nyavalyát.” És ide jöttem én a gyógyulás reményében,
de magam számára sem tudtam meggyőző lenni. A nővér
hideg és kimért. Közli a tudnivalókat, néhány
gyógyszert a kezembe önt, mellékelve a használati
utasításukat is. Az orvos magas, fiatal férfi.
Bizalmam támad felé. Legalább ennyi. “Rutin műtét” –
mondja, hetente több ilyet is végez, nem kell aggódni.
Kár, hogy én nem tudom az egészségemet, hovatovább az
életemet ilyen “rutinként” kezelni. Azután egyedül
hagy a kórteremben és egyedül a gondolataimban. Úgy
érzem, szokásos válságmegoldási kísérleteim sorban
kudarcot vallanak. Míg eszembe nem jut egy régi, jól
bevésődött mondat: Isten megsegíti övéit. Itt is, ma
is. Lehet az akár lerobbant kórházi ágy is. Mert ő,
aki szalmán, állatok között született tudja, hogy
lehet magányos az ember. Hogy lehet szívében félelem.
És tudja azt is, mit jelent másoknak kiszolgáltatva
lenni. Így hát az Úrhoz folyamodtam. Éreztem, ha rá
bízom magam, szívemben nincs helye félelemnek, mert ő
megsegíti övéit!

Utainkon kísérjen mindig az Úristen és adjon alkalmas
időt. Isten járjon előttünk az úton, amerre megyünk,
és legyen segítségünkre életünk minden útján. Ezt
kívánom neked, magamnak és mindnyájunknak. Őrizze meg
az Úristen erőnket, és ne engedjen bennünket
tehetetlenül vergődni sohasem. (ősi ír áldás)

Krisztusom, légy ott, ahol vagyok, ahol megtaláltál,
ne engedj el! Erős vágygyal fordulok ma Feléd, és
szólítom a Háromságos Egyetlen Istent. A Háromságos
hitében élek. Egységének egyetlenségét vallom és élem.
Ámen.

Vélemény, hozzászólás?

Kategóriák

