Szerző: andrelowoa | december 8, 2010

December 8.

Uram, adj nyitott szívet, hogy be tudjam fogadni
Igédet, szeretetedet, és cselekedni tudjam akaratodat!

Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! (Mt 7,1)

A mellettem levő szomszédomtól nem tudok hétvégenként
aludni. A haverjaival hatalmas bulikat csapnak,
részegeskednek, duhajkodnak, és még ki tudja, mi
minden gusztustalan dolgokat művelnek odaát. A másik
oldalamon levő szomszédom meg lusta mint a föld.
Kirakja a szemetét az ajtó elé, aztán nem képes
levinni a kukába, egész héten ott bűzölög nekem.
Fölöttem meg egy felelőtlen őrült lakik. A múltkor úgy
felejtette a csapot, és mire hazaért, nekem az egész
fürdőszobám beázott. Alattam meg egy feslett nőszemély
fogadja a kuncsaftjait, szoktam látni, mikor jövök
haza, hogy mindig másik kocsi áll a ház előtt.
Gondoltam, megérdemlik, hogy egy kicsit felkeltsem
bennük a lelkiismeret-furdalást. Rájuk akartam
ijeszteni egy kicsit. Nem akartam bántani, csak meg
akartam viccelni őket! Esküszöm, Bíró Úr!

Nagyon igaz, hogy az embereket nem cselekedeteikből
kell megítélni, mert azok a körülményektől függenek,
hanem… sokkal inkább titkos gondolataik és
legmélyebb szándékaik szerint. (Anatole France)

Mindenkinek a másik számára mintegy Krisztussá kell
lenni, hogy egymás Krisztusává legyünk, és mindenkiért
magává Krisztussá, vagyis igazi keresztyénekké…
(Luther)

Uram, segíts, hogy ne mások bűneivel leplezzem saját
vétkeimet, hanem őszinte bűnbánattal tudjak feléd és
megértő szeretettel embertársaim felé fordulni! Ámen.


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

