Szerző: andrelowoa | december 15, 2010

December 15.

Uram, add igédet szolgáid ajkára, hogy hűen szóljanak!

A pap ajkai őrzik az Isten ismeretét, és tanítást
várnak szájából, hiszen a Seregek Urának követe ő!
(Mal 2,7)

Negyedéves teológus voltam, amikor megismerkedtem egy
kedves istenfélő családdal; hamarosan úgy éreztem,
közéjük tartozom, és mintegy második otthonra találtam
náluk. Egyszer elmondtam nekik, hogy szinte
szüleimként szeretem őket, mire a hölgy így felelt:
“Én benned nem a lányomat, hanem az Isten szolgáját
látom, aki hamarosan lelkészi szolgálatba áll.” Akkor
megijesztett, mert rádöbbentett a szolgálat súlyára és
felelősségére, és arra, hogy bár én magamat sokszor
bohó fiatalnak érzem, az elhívott embernek meg kell
felelnie bizonyos elvárásoknak. Nem teheti félre papi
mivoltát egy órácskára, hogy szórakozzon vagy
elrejtőzzön, mert ajkai őrzik az Isten ismeretét, és
taní-tást várnak szájából, hiszen a Seregek Urának
követe ő!”
Vannak emberi elvárások, amelyek közül persze nem
kell, és nem is lehet mindegyiknek megfelelni, de az
Úrtól jövő elvárásokat, életbevágóan komolyan kell
venni. Arra kaptam elhívást, hogy hirdessem az ő
hatalmas tetteit, hogy mindenki megismerje őt,
megtérjen és éljen. Ez pedig nemcsak papi feladat,
hanem minden keresztény ember kötelessége és
felelőssége, hogy őrizze az Isten ismeretét, és követe
legyen családjában, egyházában, munkahelyén…

Nem igazi szolgája az Úrnak az, aki maga választja ki
működésének terét. Dolgozz és tevékenykedjél úgy és
ott, ahogy és ahol a Mester akarja. Az őszinte
szolgálatkészség vezérgondolata ez: Nem az én, hanem a
te akaratod legyen! Uram, mit akarsz, hogy
cselekedjem? Várom felséges trónod parancsát!
(Spurgeon)

Uram, mutasd meg akaratodat és állíts te a
szolgálatodba! Erősíts és készíts fel, hogy hűséges
követed legyek a gyülekezetben és misszionáriusod azok
között, akik nem ismernek vagy megtagadnak téged! Ámen.


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

