Szerző: andrelowoa | december 15, 2010

Napi áhítat – 2010-12-15 – 1Kor 11,23-26

„Az Úr Jézus azon az éjszakán, amelyen elárultatott, vette a kenyeret, és hálát adva megtörte, és ezt mondta: ’Vegyétek, egyétek, ez az én testem, amely tiérettetek megtöretik, ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.’ Hasonlóképpen vette a poharat is, miután vacsoráltak, és ezt mondta: ’E pohár amaz új szövetség az én vérem által, ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.’” 1Kor 11,23-26

Az úrvacsora szereztetési igéje, minden úrvacsoraosztáskor ezt halljuk. Ez a Krisztus végrendelete. Ebben, mit egy tükörben, mutatkozik meg a megváltás minden ajándéka. „Ez az én testem”, ugyanaz a szó, mint „a Krisztus teste”, a anyaszentegyház. Krisztus a maga áldozatára, végsokig tartó engedelmességére és mindent legyozo szeretetére utal, melyet emberi testében a kereszten mutatott be. Ugyanakkor az egyház is ott mutatkozik meg legtisztábban, mikor a hívek magukhoz veszik az úrvacsora jegyeit, egy közösségben találkozva Krisztussal és egymással. Mintha azt mondaná: Itt a kenyér. Ha egészben marad, értelmetlenül megromlik. De itt elosztódik, megsemmisül bennetek, hogy erot, életet adjon. Így áldoztatott meg az én testem, hogy örök életet szerezzen nektek. Vegyétek, egyétek, hogy az egy kenyér egy közösségbe vonjon titeket, hogy egyházzá, az én közösség-testemmé váljatok. Itt a bor. Jókedvet, lendületet ad. Az én vérem kiontása, értetek való odaszánása ad nektek örömöt, soha el nem múló, örök boldogságot. Vegyétek magatokhoz az én emlékezetemre. Én magam leszek ott, ahol ezt cselekszitek. Én magam adok nektek közösséget, erot, örömöt, örök életet. Becsüljétek meg ezt az ajándékot, így cselekedjetek a világ végezetéig, és mindig új erot és új hitet fogtok nyerni általa.

Uram, köszönöm, hogy úgy láthatlak a úrvacsorában, mintha szemtol szembe állnék veled. Tudom, hogy olyankor személyesen jelen vagy közöttünk. Te add meg, hogy méltóképpen, méltó hittel, bunbánattal, komolysággal, tisztelettel tudjak minden alkalommal eléd állni. Hitemet, de buneimet is eléd viszem. Tisztíts meg buneimtol, hogy áldozatod érdeméért úgy állhassak ott eléd, mintha most születtem volna, tisztán, feddhetetlenül. Ámen.

(Varga László: Isten asztaláról)


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

