Szerző: andrelowoa | december 16, 2010

Napi áhítat – 2010-12-16 – Hóseás 2,21-22

„Eljegyezlek magamnak örökre, eljegyezlek magamnak az igazság és a törvény, a szeretet és az irgalom ajándékával. Eljegyezlek magamnak a hit ajándékával, és megismered az Urat.” Hóseás 2,21-22

Hóseás a házasság egységével, vagy annak megrontásával példázza Istennek és népének viszonyát. Keményen ítéli meg a nép „paráznaságát”, de legszebb szavakkal mutatja Isten szeretetét népe iránt, mint a férj szeretetét ifjú felesége iránt. E gyönyöru sorok ezt példázzák: Isten, mint szereto volegény, eljegyzi magának jegyesét, népét. Kemény dorgálás után e rész elején így szól a volegény: „Azért most én csábítom el ot: elvezetem a pusztába, és szívére beszélek.” Azután következik az eljegyzés, a legszebb jegyajándékokkal: igazság, törvény, szeretet, irgalom, hit ajándékával. Az igazság valóban ajándék, Isten egyedül tehet minket igazakká, ahogy megtisztít, megigazít bunbocsánatával. A törvényt is o adja: azt a rendet, melynek vezetése alatt végig lehet élni egy tiszta, igaz életet. Ez kemény, fegyelmezett élet lenne, de azonnal mássá teszi az, ha benne nem a szigorúság, hanem a szeretet uralkodik, mint minden igaz viszony élteto ereje. Ebbol következik az irgalom: elfedezni a jegyes minden gyengeségét, hibáját, a szeretet erejével. Ez mind a volegény ajándéka. A hit is ajándék, de ez már a menyasszony felelete: hittel elfogadni ez ajándékokat, életre szólóan bízni a volegény szeretetében, magunk teljes átadásával. Ez Isten és népének igaz viszonya.

Uram, én is tagja vagyok szeretett népednek, én is kérem ajándékaidat. Én sem vagyok különb, mint a próféta által dorgált régi nép, magam is részese voltam és vagyok népem buneinek, hutlenségének. De szeretlek téged, Uram, és tudom, hogy néped tagjaként te is szeretsz engem. Kérlek, ez a szeretet tisztítson meg engem is. Ha te akarod, megtisztíthatsz, ahogy a leprás kérte Jézustól. Ha te akarod, ha te segítesz, méltó tagja tudok lenni Krisztus jegyesének, az anyaszentegyháznak. Ha te adsz erot, huséggel fogok helytállni melletted. De magamban nem merek bízni, csak akkor, ha ajándékaiddal te állsz mellettem. Ámen.

(Varga László: Isten asztaláról)

Vélemény, hozzászólás?

Kategóriák

